REPÀS DELS CONCEPTES BÀSICS
"Un programa de mediació se considera integrado cuando todo el profesorado lo reconoce y lo recomienda"
"Un programa de Mediació es considera integrat quan tot el professorat ho reconeix i ho recomana"
Planifició de les properes sesions
Prevenció, gestió d'aula
Mediació humanística
Identicació d'emocions i sentiments
Selecció de frases
acció = reacció s'ha de substituir per acció = educació
Partint d'un enfocament positiu del conflicte hem de modificar el nostre reglament i replantejar el nostre enfocament del càstig.
Amb el exemple de la Taronja comprobem que els interessos, els valors i les necessitats estan moltes vegades amagades i costa molt comunicar el que en realitat volem.
La convivència s'ensenya i s'apren!
"La escuela es mi segunda casa y mi casa es mi primera escuela"
"L'escola és la meva segona casa i la meva casa és la meva primera escola"
Una mediació és trobar una solució en la qual tots acaben satisfets.
No intervé cap classe de poder = justícia restaurativa = reparar
El docent ensenya a conviure, a gestionar el conflicte.
Amb la mediació, els alumnes troven escales, camins per aproprar-se
els uns als altres
El joc del nus humà permet demostrar la necessitat de col.laborper tirar endavant i desfer qualsevol nus.
Necesitem el recolzament de l'administració i demnar totes menes d'ajudes:
Necesitem utilitzae maneres diferents de comprendre la convivenciá:
- Fer sentir als alumnes que el centre es seu, que l'aula es seva
-Trobar quins són els seus valors ( són molts diferents dels nostres); estètica , diners, justicia...
fins que arribin a valors universals...
FORMACIÓ D'ALUMNES
DURACIÓ: 2 anys
TAMANY AGRUPACIONS: 8 alumnes
PRÀCTIQUES DE MEDIACIONS:
- a partir de segón any amb un professor
- després: amb autonomia
ACTUACIONS DELS ALUMNES MEDIADORS: en horari de formació
CAMPANYA PUBLICITÀRIA
-Al centre
-A les families
1.Logótip - 2. Cartell- 3.Vinil porta aula Mediació - 4. Tríptic
-Als col.legis adcrists
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire