Somos un grupo de profesores que quieren implantar la mediación para mejorar la convivencia en nues

Translate

mardi 26 avril 2016

El Cuento de la Naranja - La taronja

"LA TARONJA"
Objectius:
- Que els alumnes aprenguin a diferenciar en un conflicte interpersonal que posicions
defensa cada part i els seus interessos.
- Reflexionar sobre la possibilitat que hi hagi posicions irreconciliables però
interessos compatibles.
- Analitzar la utilitat de negociar coneixent els interessos de cada part en conflicte.
Durada recomanada: Aproximadament, 30 minuts.

Desenvolupament:
El professor demana a dos voluntaris per representar un conflicte. Es tracta que dos
germanes, aconsegueixin arribar a un acord respecte a qui es quedarà l'única
taronja que queda al rebost, totes dues, han d'aportar les raons per les que han de
quedar-se la taronja, perquè la volen, i que pensa cadascuna de la seva germana i de
aquesta situació de conflicte.
A continuació, s'inicia una posada en comú de tota la classe. S'escriu a la pissarra
el quadre que han de completar. El seu resultat, és convenient que sigui similar al que
adjuntem.
El professor comenta als alumnes la diferència que hi ha entre les posicions (el que
defensem) i els interessos (què és realment el que volem aconseguir). aquesta diferència
dóna pas al debat dels alumnes sobre les tres preguntes següents:
- ¿Existien altres formes de resoldre el seu conflicte?
- ¿Existia una altra forma més favorable per a les dues de resoldre-ho?
- Per què no van trobar aquesta altra solució?

PARTS
entre qui
GERMANA  A
GERMANA B

PERCEPCIONS
Què pensa cadascun de l'altre i de la situació
La taronja em
correspon a mi.
Ella me la vol treure
La taronja em
correspon a mi.
Ella me la vol treure
POSICIONS
Què demana cada part
És meva perquè sóc gran
És meva perquè sóc petita
INTERESSOS
Què necessita o desitja cada part, per què i per què ...
Fer un pastís.
Fer suc

QUE PRETÉN QUE ELS ALUMNES APRENGUEN AMB ESTA ACTIVITAT
Que coneguin la utilitat de conèixer els interessos i les percepcions de cada part en conflicte.
Que aprenguin a buscar solucions més positives mitjançant la comunicació, en el cas de l'exemple que hem triat per al desenvolupament de la tècnica, si les germanes es haguessin comunicat, haurien arribat a la conclusió que el més adequat era que 1 fes servir el suc i l'altra la pell.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire